perjantai 21. syyskuuta 2007

J'accuse! J'accuse!


Voi hyvää päivää.. kun yksi pieni asia mättää, niin sitten mättää toinenkin. Toivottavasti ketju loppuu siihen.

Eilen tuli kaapelitvlasku. Oli sitten Elisa laskuttanut minua viasat-paketista, vaikka sanoin sen irti kaksi päivää ennen määräaikaa, ja minulle vielä vakuutettiin, että laskua ei varmasti tule. Yritin soittaa asiakaspalveluun, jossa mukamiellyttävä-ääninen miesnauhoite ilmoitti, ettei puheluani voida ottaa vastaan teknisen vian vuoksi. Mitä palvelua se tuollainen on?!

No, koitti aamu ja töihinlähtö. Vettä tuli sillälailla nihkeästi kuin suihkupullon suusta. Kymmentä vaille yhdeksän seisoin nihkeänkosteana leimauslaitteen edessä ja kaivelin kuumeisesti laukkuani ja taskujani. Vaan ei, nauhaa, jossa pidän työpaikan avaimia ja kulkutunnistetta ei löytynyt. Sekin vielä. Kollegat olivat viereisessä kahvilassa aamukahvilla, ja kipitin sinne ja kaivelin laukun vielä toisen kerran. Ja kolmannen. Mutta ei. Sitten alkoi oikeasti ottaa päähän. Ajoin tukka putkella ja sateenvarjo nurinpäin takaisin kotiin siinä toivossa, että avaimet jostain kumman syystä olisivatkin siellä. Mutta ei.

Olen tätä ennen kadottanut vain yhden pyöränavaimen. Syytän tästä tapahtumasta eilisiä hattara-aivoja. Niiden vika koko homma.


Parin tunnin kuluttua:

Olen hakenut nolona uuden avaimen ja kulkutunnisteen. Tilapalveluiden henkilö sanoi, että professorit kuulemma hävittelee avaimiaan koko ajan, ja ettei tämä nyt mitenkään tavatonta ole. No, on se minulle.

Olen myös kahdesti soittanut Elisan asiakaspalveluun. Nyt palvelu 'toimii' - olin jonottanut 13 minuuttia, kuuntelin jo neljättä jonotusbiisiä, kunnes se samainen mukamiellyttävä miesääni totesi, että asiakaspalvelussa on ruuhkaa, ja jonotusaika on vielä ainakin 15 minuuttia. Ei tuo kyllä edelleenkään vastaa minun käsitystäni palvelusta.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Puhelinpalveluihinhan on niin kiva soittaa.. Muzakia ja muuta mukavaa.
Ajattele kun pääset vielä läpi ja saat avautua jollekin alipalkatulle ylityöllistetylle/stressatulle siellä langan toisessa päässä. :-)
No, Huomenna viikoksi Suomen sateeseen vaihteeksi.
Hauskaa viikonloppua kaikesta huolimatta!